چرا پکیج صدا می دهد؟

علت صدای پکیج معمولا عضو پرکار در منازل ما هستند و تا زمانی که بهترین عملکرد خود را بروز می دهند خیلی مورد توجه و نظارت  قرار نمی گیرند و یا به نیاز سرویس منظم و دوره ای آن ها توجهی نمی شود.

غافل از ‌آن که ممکن است یک روز صبح صدایی شبیه زوزه و یا تق تق شما را به آن وا دارد که به فکر تعمیر و یا تعویض قطعه ای بیفتید و یا به یک تعمیرکار حرفه ای نیاز پیدا کنید تا مشکل پکیج را متوجه شود.

بنابراین خوب است با گروه تاسیسات وی آی پی تهران آشنا شوید که در هر ساعت از شبانه روز به صورت آنلاین در دسترس شما هستند و می توانید مشکل رخ داده را برای کارشناسان ما توضیح دهید و در اسرع وقت یک سرویس کار خبره برای شما بفرستیم.

عمده مشکلات سروصدای پکیج به عوامل زیر بستگی دارد:

  • هواگرفتگی مدار پکیج
  • لوله کشی غیر استاندارد
  • رسوب گرفتگی مبدل
  • اختلال در عملکرد سوپاپ ها
  • مکان نصب نامناسب پکیج
  • معیوب بودن فن و یا پمپ پکیج

در این مقاله درباره علت صدای پکیج بیشتر توضیح خواهیم داد و راه حل های برطر کردن این عیوب را نیز بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

هواگرفتگی لوله ها از شایع ترین ایراد پکیج هاست که منجر به اختلال در عملکرد پکیج می شود.

علت صدای پکیج  به راحتی با هواگیری قابل رفع است. در زیر پکیج شیرهوا تعبیه شده است می توانید به راحتی به کمک آن هواگیری را انجام دهید.

از آچار هواگیری استفاده کنید و پکیج خود را تنظیم کنید. اگر صدا از این مورد نباشد به سراغ مبدل بروید در اثر سختی آب امکان ته نشین شدن رسوبات در آن وجود دارد دقت کنید اگر مبدل نیاز به رسوب گیری و تمیز کاری دارد آنرا به یک سرویس کار ماهر بسپارید.

گرفتگی مدار چرخشی آب امری بدیهی است چرا که آب دارای املاح معدنی است و در هر منطقه میزان این املاح متفاوت است معمولا اگر آب کتری یا سماور را که تعویض می کنید.

علت صدای پکیج چیست؟

متوجه گچ گرفتگی زیاد در آن ها  می شوید پس آب منطقه شما هم سختی بالایی دارد علت صدای پکیج می تواند از این دست باشد.

در بررسی اولیه ای که سرویس کاران ما انجام می دهند به محل نصب پکیج و لوله کشی آن نیز نگاهی نی می اندازند.

زیرا این دو عامل در عملکرد بهینه پکیج موثرند. دقت کنید گاهی اوقات لوله کشی های غیر اصولی و متراژ بالای لوله ها باعث افت عملکرد پکیج هستند نه قطعات و مدار چرخشی آب.

در برخی منازل وقت به سیستم لوله کشی نگاه می کنیم لوله های فضای کافی برای انقباض و انبساط ندارند و یا به حدی در مسیر پر پیچ  و خم قرار گرفته اند که در اثر زمان بخشی از لوله ها پوسیده شده و مسیر گردش آب را مسدود می کند.

البته کیفیت لوله ها نیز در این امر نقش دارد. پس اجازه بدهید یک تعمیرکار و متخصص آگاه از سوی تاسیسات وی آی تهران پی نگاهی به سیستم لوله کشی پکیج بیندازد گاهی اوقات تعویض کل لوله ها و جایگزینی با سیستم اصولی تر و لوله هایی با جنس مرغوب تر کل مشکلات پکیج را حل خواهد کرد.

در برخی موارد نیز گذاشتن پوشش های مناسب گرمایشی سرمایشی و یا عایق کردن بخشهایی از مشیر لوله کشی آن را ایمن تر خواهد کرد و در نهایت سروصدای پکیج را از بین می برد.

 

رفع مشکلات پکیج توسط متخصصین تاسیسات وی آی پی

کارشناسان ما در برسی مکان پکیج نیز به همورا بودن محل نصب آن دقت دارند شاید مشکل اصلا از همین باشد.

دیوار ناهموار و نصب پکیج روی آن باعث فشار آمدن به قاب پکیج شده و کجی و یا خمیدگی در قاب پکیج به چشم می خورد پس منشا سروصدا می تواند از همین باشد.

در فصل زمستان به دلیل سرد شدن بیش از اندازه آب ورودی سیستم در برخی شهرها و مناطق سردسیر سروصدای پکیج در می آید.

علت را باید در همین امر دانست. پایین بودن دمای آب ورودی منجر به ایجاد اختلاف دما و انقباض و انبساط ناگهانی شده و البته همین امر به صورت مقطعی باعث تولید سرو صدا گشته است.

از دیگر علت صدای پکیج سوپاپ ها هستند. اگر عمر پکیج شما بالاست پس احتمال معیوب شدن سوپاپ ها وجود دارد.

علت صدای پکیج

عامل سر و صدای پکیج

فن پکیج نیز می تواند عامل تولید سروصدای پکیج باشد. ذرات گر وغبار معلق در هوا همیشه باعث کاهش عمر فن پکیج هستند.

پس در بررسی علت سروصدای پکیج به تمیزبودن فن دقت کنید. اگر ایراد در سوپاپ ها باشد باید آن ها را تعویض کنید.

این امر را به سروی کاران ما بسپارید. می وانید با مراجعه به وب سایت*** بهترین تعمیرکاران ما را درخواست کنید.

آن ها به خوبی موارد گفته شده را برررسی می کنند و اگر قطعه ای نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد انجام می دهند.

آخرین مورد بررسی پمپ پکیج است. گاهی اوقات جای ضربه گیرهای پمپ تکان خورده و یا چیزی درون آن گیر کرده است.

از این رو پکیج به سروصدا می افتد.

حالا که متوجه عوامل اصلی ایراد سروصدای پکیج شدید اجازه بدهید تا انواع سروصدا را نیز بررسی کنیم. دقت کنید صدای پکیج به چه صورت است؟ آیا صدا شبیه تق تق است و یا شبیه سوت کشیدن؟

قاعدتا منشا تولید علت صدای پکیج با هم متفاوتند. صدای تق تق پکیج به عللی مانند سبک غیر اصولی لوله کشی و یا هواگرفتگی دار چرخشی و نیز رسوب گرفتگی مبدل و یا خرابی پمپ برمی گردد.

عیب یابی صدای پکیج

دانستن این موارد به شما کمک می کند سریعتر به منشا صدای تق تق پکیج بروید. حالا به خوبی متوجه شدید که وقتتان را روی چه بخش هایی از پکیج بگذارید. در برررسی صدای سوت کشیدن پکیج نیز باید به سراغ فن و یا رسوب گرفتگی مبدل ثانویه بروید بررسی کنید که میزان هوا در سیستم زیاد شده است یا خیر.

پس صدای زوزه و یا سوت پکیج را در این موارد جستجو کنید.

در برخی موارد صدای پکیج از نوع ضربه ای مانند ضربه چکشی است.

حتما این مورد را بسیار تجربه کرده اید افزایش فشار در لوله ها و شوکی که در یک لحظه به پمپ وارد می شود صدای پکیج را مانند صدای ضربه چکش می کند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با تعمیرکار